11 Aralık 2009 Cuma

Bedrettin Cömert'ten Mektup; 16 Şubat 1972

Değerli İzleyici,

Aylık Yansıma Dergisi’nin sahibi ve genel yayın yönetmeni olarak, ilk sayısını 1 Ocak 1972’de, son sayısını ise Temmuz, Ağustos, Eylül 1975’te yayınladım. Bu kez son sayısının kapak görüntüsünü de çağrışım vermesi için sunuyorum.

Bu proje ilerledikçe başka yönlere doğru eğilme ve yazınsal metin çerçevesinde o günleri irdeleme konuları da ortaya çıkacak. Belki biraz ağır ilerleyecek, fakat ilerleyecek... Her şeyden önce mektup dosyalarının sırasına göre yayınlanışı zaman alacak. Mektubun bireylik sarmalı ve yazan kişinin değilse bile o mektubun arkaplanını yansıtan sözcüklerin taranıp harmanlanması bir yazınsal metinci özeniyle yapılacak.

‘O günkü koşulları, o günkü Tekin Sönmez’i bugün daha yansız bir açıdan görebiliyorum,’ derken, bir adım öne çıkarak, gelen her mektuba yansız yaklaşacağımı söylemek istiyorum.

El yazması mektuplar da var. Bu el yazması mektupları da görsel belgeler dizgesi özeniyle sunacağım. Söz konusu mektupla birlikte, söz konusu yazıyı da yayınlama tasarımım var. Görelim bakalım...

Bedrettin Cömert’ten gelen ikinci mektubu şimdi birlikte izleyelim.

Sevgi, içtenlik...

Tekin SonMez
Stockholm, 11 Aralık 2009


Ankara, 16 Şubat 1972
Kardeşim Tekin,

Gözümden kaçan bir bilgi yanlışı nedeniyle, sana tel çekerek yazımın yayınlanmasını durdurmak zorunda kaldım. Kusuruma bakma. Benim yerimde olsaydın, sen de aynı şeyi yapardın. Umut ederim ki bütün bu karışıklık, işlerini gereğinden çok bozmasın. Yazım bu sayıya girebilmek için yetişirse ve imkan da varsa, hemen verilmesi iyi olur. Yoksa, tazeliğini yitirebilir. Sevgilerle.

Bedrettin Cömert